Technique
 
headeradauga_anunt google plus twitter Facebook LaOkazie.ro inregistrare autentificare
   
BMW prezinta un nou concept revolutionar: ActiveE Concept
BMW prezinta un nou concept revolutionar: ActiveE Concept
     BMW Group prezinta un nou concept revolutionar in demersul de a oferi automobile cu emisii nule de CO2. BMW ActiveE Concept este un model propulsat exclusiv prin intermediul electricitatii. Raspunzand nevoilor utilizarii cotidiene, prototipul porneste de la modelul BMW Seria 1 Coupe. Premiera mondiala a prototipului BMW ActiveE va avea loc cu ocazia editiei 2010 a Salonului Auto International de la Detroit (NAIAS), ocazie cu care BMW Group va evidentia continuarea activitatilor sale de cercetare in domeniul electromobilitatii, ca parte din "project i".

Testele efectuate cu modelul MINI E in SUA si Europa, din cadrul "project i", au oferit rezultate importante in ceea ce priveste cerintele pe care viitoarelor automobile de serie cu propulsie electrica trebuie sa le indeplineasca. In urmatoarea etapa a acestui proiect, BMW Group a inceput dezvoltarea celei de-a doua flote de automobile electrice, sub forma BMW ActiveE Concept. Si aceste masini sunt destinate utilizarii cotidiene de o serie de clienti privati sau de flote de companie, ca parte a unui test la scara mare.

Rezultatele obtinute in urma testului vor fi implementate in dezvoltarea unui automobil de serie cu propulsie electrica, pe care BMW Group il va lansa pe piata sub forma unei marci din familia BMW in urmatorii ani.

Prototipul BMW ActiveE va avea toate caracteristicile specifice marcii, dintre care nu vor lipsi tractiunea pe puntea spate - tipica pentru BMW -, un sistem puternic de transmisie pentru o acceleratie dinamica si un nivel ridicat de eficienta care sa permita automobilului sa poata fi utilizat in scopuri care sa depaseasca limitele mobilitatii urbane.
Prototipul va dispune si de o gama larga de functii care vor prezenta un grad ridicat de relevanta practica. Aranjamentul inteligent al componentelor transmisiei va face posibila existenta a patru locuri cu scaune independente si un compartiment destinat bagajelor. Cu un volum de aproximativ 200 de litri, acesta depaseste capacitatea portbagajului de la BMW Seria 1 cabriolet, cand acoperisul este strans, si permite incarcarea a doi saci de golf, de 46 de toli.

Motor electric de 170 CP si 250 Nm

Pentru propulsarea noului BMW ActiveE Concept, inginerii BMW Group au dezvoltat un nou motor electric sincronizat, special conceput pentru acest automobil. Puterea maxima este de 125 kW/170 CP, in timp ce varful curbei de cuplu este atins la 250 Nm, valoare care este disponibila chiar de la pornirea automobilului - asa cum se intampla in cazul tuturor motoarelor electrice - si ramane valabila pe o plaja a turatiilor neobisnuit de larga.

Energia electrica este stocata intr-un set de acumulatori litiu-ion, proiect dezvoltat ca urmare a colaborarii comune dintre BMW si partenerul sau, LiMotive, special pentru conceptul BMW ActiveE. O functie noua, de regularizare stabila a temperaturii, optimizeaza performantele pe care le ofera setul de acumulatori.

Bateriile litiu-ion de la conceptul BMW ActiveE au propriul lor lichid de racire si un sistem inteligent de gestiune a acumulatorului, ceea ce reprezinta elementele de baza atat in sporirea capacitatii de stocare, cat si a durabilitatii celulelor. De asemenea, aceste sisteme asigura o raza lunga de actiune independent de conditiile climaterice externe.

La automobilele BMW cu propulsie exclusiv electrica, conducatorul poate controla acceleratia si deceleratia prin miscarea pedalei de acceleratie. In momentul in care conducatorul ridica piciorul de pe acceleratie, motorul electric functioneaza asemenea unui generator si transfera energia cinetica a automobilului in energie electrica, stocata in pachetul de acumulatori. Utilizarea intensa a asa-numitei recuperari de energie de catre motor sporeste raza de actiune cu pana la 20%.

In aceleasi timp, se creeaza un cuplu de frana, care are ca efect decelerarea automobilului. Raspunsul permite un stil de condus confortabil, in special la viteze medii si cu variatie constanta. In traficul urban, circa 75% din manevrele de decelerare sunt initiate fara utilizarea franei. in timpul recuperarii energiei franelor, stopurile automobilului sunt iluminate.

Acest efect de franare actioneaza numai asupra rotilor spate. In cazul in care conducatorul are nevoie de un nivel mai ridicat de decelerare, apasarea pedalei de frana pune in functiune sistemul conventional hidraulic de franare. Daca se efectueaza manevre bruste de franare, Dynamic Stability Control (DSC / Controlul Dinamic al Stabilitatii) aplica masuri selective de franare si gestiune a motorului pentru a garanta o franare sigura in orice moment.

Sistemul de frane dispune de o pompa electrica de vacuum, care se activeaza la nevoie. Alaturi de servodirectia electrica (EPS), familiara de la modelul de serie BMW Seria 1, aceste dotari contribuie la cresterea eficientei generale a automobilului.

Tehnologia transmisiei disponibila la conceptul BMW ActiveE prezinta si alte caracteristici, cum ar fi masa redusa a constructiei si un aranjament optimizat al pachetului pentru toate componentele. Motorul electric a fost integrat in totalitate in axul spate, din motive de siguranta si functionalitate, in timp ce intregul sistem electronic este pozitionat deasupra propulsorului.

Spatiul care la automobilele cu motoare cu combustie este destinat transmisiei conventionale si rezervorului de combustibil este utilizat pentru stocarea energiei. Cu o masa la gol de aproximativ 1.800 kg, un centru de greutate coborat si o distributie a masei pe axe perfect echilibrata, specifica pentru BMW, automobilul are tot ceea ce este necesar pentru a oferi proprietati dinamice si o manevrabilitate agila.

Performante si tehnologii

In ceea ce priveste datele provizorii de performanta, acceleratia de 0 la 60 km/h se realizeaza in mai putin de 4,5 secunde, iar la 100 km/h se ajunge in circa 9 secunde, in timp ce viteza maxima, limitata electronic, este de 145 km/h. Ca si in cazul modelului MINI E, autonomia este estimata la 160 km pe un singur ciclu de incarcare, in functie de conditiile de trafic (la simulare, autonomia in ciclul FTP72 este calculata la 240 kilometri).

Tehnologia flexibila de incarcare permite pachetului de acumulatori litiu-ion sa fie alimentati la sursele conventionale de energie din statiile publice de incarcare sau la panourile speciale. In Europa, pachetul de acumulatori poate fi incarcat la o sursa conventionala de curent (50 A) in aproximativ trei ore. Pe continentul nord-american, utilizarea unei surse normale de curent (continuu, 32 A) face ca incarcarea acumulatorului sa dureze circa 4,5 ore.

Componentele transmisiei utilizata de BMW ActiveE Concept au fost dezvoltate ca parte a "project i". Obiectivele pe care acesta se bazeaza deriva din cerintele pentru dezvoltarea unui model de serie, asa-numitul Megacity Vehicle, iar BMW ActiveE reprezinta inca un pas spre realizarea acestui concept. Multe din componentele noului prototip vor fi dezvoltate ulterior pentru integrarea in Megacity Vehicle.

O data cu lansarea conceptului BMW ActiveE, vor fi prezentate si noile servicii BMW ConnectedDrive, care au fost concepute exclusiv pentru utilizarea intr-un automobil electric. Astfel, vor fi disponibile functii specifice de comanda, care vor permite folosirea unui telefon mobil pentru verificare starii de incarcare a acumulatorului, pentru cautarea statiilor publice de incarcare sau pentru activarea functiilor de incalzire auxiliara sau de aer conditionat.

Faptul ca sistemul de incalzire si compresorul de aer conditionat sunt alimentate electric inseamna ca temperatura dorita poate fi obtinuta chiar si atunci cand automobilul stationeaza, spre exemplu pentru alimentarea cu energie. In plus, exista optiunea de preincalzire sau preracire a automobilului inaintea unei calatorii, ceea ce optimizeaza nu numai confortul, ci si starea de incarcare a acumulatorului.

Designul exterior


Din punct de vedere al designului, exista o diferentiere usor de remarcat fata de modelul de productie al BMW Seria 1 Coupe, datorita finisarii caroseriei in nuanta Liquid White metalizat, precum si elementelor grafice in nuanta Electric Blue ce apar pe capota fata, usi, acoperis si capota portbagajului sau cuvintele "ActiveE", "eDrive" si "EfficientDynamics" de pe usi sau panourile laterale. Jantele speciale din aliaj usor, lipsa sistemului de evacuare si elementele iluminate in albastru, cum ar fi aripioara de pe acoperis si conexiunea de incarcare, evidentiaza caracterul special al automobilului cu propulsie electrica.

Designul interior


La interior, noul concept BMW ActiveE dispune de scaune speciale imbracate in piele, cu elemente grafice embosate si cusaturi accentuate de nuanta albastra, precum si benzi interioare de culoare Liquid White. Panoul de instrumente si afisajul central au fost marite pentru a include elemente specifice transmisiei electrice. Utilizarea functiilor inovatoare de comanda, ca parte a sistemului BMW ConnectedDrive, este prezentata ca exemplu de conectare a unui terminal smartphone, aflat in legatura completa cu sistemul de infoainment al automobilului.

Hidrogenul, o alternativa viabila pentru utilizarea cotidiana in opinia celor de la BMW


Din dorinta de a-si indeplini obiectivul realizarii unei mobilitati lipsita de emisii CO2, BMW Group va continua sa dezvolte transmisii electrice, ca o componenta a strategiei BMW EfficientDynamics. Transmisia electrica ofera o optiune suplimentara pentru o forma de durata a mobilitatii individuale, alaturi de optimizarea continua a tuturor modelelor cu motoare conventionale, cu combustie. In plus, lansarea pe piata a tehnologiei BMW ActiveHybrid in productia de serie si a modelului BMW Hydrogen 7 sunt tot atatea dovezi ale faptului ca hidrogenul devine o alternativa viabila pentru utilizarea cotidiana.
 


 
Copyright © 2010 laOkazie.ro | Contact | Sitemap | Parteneri
www.inbucovina.ro  |   www.cazarevoronet.com  |   www.123suceava.ro   |   www.cazaregurahumorului.ro